. therese har tangentbordet

another blog about a 21-year-old girl :)

Kemer, Turkiet

Lämna en kommentar

Dagen därpå, 14 maj, var det dags för Ola och mig att åka till Kemer, Turkiet. Det kom att bli en supermysig resa men med lite väl många moln på himlen. Men, vi gjorde det bästa av situationen 🙂

En glad Ola i minibussen från flygplatsen

Bältena var väl inte se bästa… 

Det dröjde inte länge innan det fint städade rummet såg ut såhär :p

Utsikt från vår balkong mot bergen

Vi började vår vandring upp på ett berg, och ser den här skylten efter ett tag…

En glad kille på väg uppför berget med sjuk lutning!

Dock började det komma några droppar när vi nästan var ända uppe samt att det blåste som bara den. Begav oss neråt och provade igen två dagar senare.

Vid hamnen, tio minuters vandring från vårt hotell.

Hälften av vår underbara pool 🙂

En städerska var himla gullig och hade gjort detta när vi kom in på rummet 😀

Hotellets strand. Himla svårt att ta sig upp och ner från havet, haha! Alla såg lika dumma ut då de ramlade hit och dit hela tiden :p

Så här såg Ola ut efter några timmar i solen…

Var en dag i Antalya och när vi skulle käka gick vi till Burger Queen som verkade vara lite som McDonalds… eller inte. Riktigt skabbigt och typ två gäster. Spana in elektroniken till vänster 😉

Ola utanför vårt hotell 🙂

Vårt hotell med bergen i bakgrunden

Gillade deras parkbänkar, man fällde helt enkelt ner Coca Cola-”skylten” och satte sig på den

Klubben vi inte riktigt kände oss så sugna att gå in på…

Kan någon förklara för mig vad dessa är till för? Sitter överallt på trottoarkanterna…

Fint vattenspel utanför hotellet

Som sagt, vi försökte oss på att nå toppen ännu en gång. Längst upp till höger ser ni en flagga, det var vårt mål!

På vägen upp hittade vi detta, sinnes! :p

Till slut nådde vi toppen!

Där uppe hittade vi även Herr Sköldpadda, förstår inte riktigt hur han hamnade där… :O

På hotellet fanns det fiskpedikyr som jag bara var tvungen att prova. Ola ville egentligen inte och fick panik när han satte ner fötterna, haha! Själv älskade jag det, ska lätt göra om det här hemma 😀

Vi var ju bara tvungna att prova på detta med alla barnen! Fast måste ändå säga att där var en hel del föräldrar också som ”var tvungna att åka för att barnen gjorde det” 😉 Riktigt roligt tyckte jag, har inte åkt sådant på flera år!

På väg till flygplatsen i Antalya, vi var de enda i en liten minibuss, sweet!

På flyget fick jag världens sämsta plats, hade ett spädbarn bakom mig som skrek konstant. Toppen! Nej fy fasen vad arg jag var, vem i hela friden åker på semester med ett spädbarn, till Turkiet? Nej, helt crazy! 

Men som sagt, hade en jättemysig resa med Ola. Var ett riktigt härligt hotell med sjuuukt mycket mat, dygnet runt 😉 Mycket ryssar som man kunde prata om i matsalen :p Tackar för en toppenresa! 🙂

17.49

Författare: theresegronvall

24-årig tjej som pluggar till civilingenjör på LTH. Film, vänner, musik, min hund och fotografi är saker jag också ägnar min tid åt :)

Kommentera

