. therese har tangentbordet

another blog about a 21-year-old girl :)

15 september

3 kommentarer

Då har man fixat och trixat med matten! Känns bra (Y) Får ta något att äta snart, ska förmodligen en sväng till Lund sen när mamma kommer hem. Ska hämta min box (har helt glömt den :O) och det blir kanske även en tur till Nova. Kjell & Co. har en massa bra saker till iPad 2 😉

I lördags bestämde jag att jag skulle till Torekov dagen efter, kort framförhållning där ja! Men det fungerade fint, blev körd till Lund, tog tåget till Båstad och fick skjuts därifrån till Torekov. Maggie och Martin var där och det var himla fint väder. Vi gjorde inte så mycket den dagen, färgade ögonfransarna var typ höjdpunkten :p 

Under kvällen var vi själva och vi kollade film, Life as we know it blev det. Den var helt okej tycker jag, men ganska störig på några ställen. Men men, när vi sett klart den lyssnade vi på gamla goda låtar och mitt i allt hör jag ett ljud. Det låter som ett huslarm och det är himla nära. Inte vårt hus men typ grannens. Jisses, vi blev helt ställda och visste inte riktigt vad vi skulle göra. Det som var mest läskigt var att vi inte hade låst några dörrar(!) och gardinerna var inte fördragna. Jisses, fy fasen vad rädd jag var! Stormen Katja hade börjat komma in och det var sjuuukt många ljud som hördes. Man inbillar sig en massa… Men, satte igång tv:n och låste överallt och vi överlevde :p

På måndagen blev det inhandling av mat och film på kvällen. Den här gången blev det Bridesmaids, himla rolig på sina ställen! 🙂

 

Och i tisdags var stormen i full gång i Torekov. Men, det hindrade inte oss från att ta en tur ned till heden. Väl där nere fick vi känna på vind, herregud var det blåste! Sjukt häftigt 😀 Och vilka vågor! Brukar vara minst 1,5 meter ner till havsytan från bryggan men inte nu. Tången låg på bryggan och vågorna var sjukt höga! Himla häftigt :p

15.16

Författare: theresegronvall

24-årig tjej som pluggar till civilingenjör på LTH. Film, vänner, musik, min hund och fotografi är saker jag också ägnar min tid åt :)

3 thoughts on “15 september

  1. va gärna med i min veckans blogg som pågår just nu!
    utser tre vinnare varje fredag 🙂
    snabblänk: http://iisaacson.blogg.se/2011/september/veckans-blogg-vinnare-och-en-ny-omgang.html#comment
    kramis ♥

  2. Hej och vilken otroligt härlig blogg du har!

    Var jättegärna med i min veckans blogg:
    http://puffiie.blogg.se/2011/september/veckans-blogg-vinnarna-ny-omgang-2.html#comment

    KRAM ♥

  3. Skönt att få färgade ögonfransar! Skulle jag behöva!
    Life as we know it är bra tycker jag 🙂 Bridesmaids är helt okej 🙂

Kommentera

