. therese har tangentbordet

another blog about a 21-year-old girl :)

berg-och-dal-bana

4 kommentarer

Idag är det måndag och det är sjukt mycket snö ute! Hade tänkt åka in till stan med mamma senare, får väl se om jag kommer fram :O

Helgen har varit en känslomässig berg-och-dal-bana. På fredagen fick jag sitta i telefonkö sammanlagt typ en och en halv timme för att komma fram till SJ. Olas bokningsnummer gick inte att beställa med på nätet. Detta ledde till att han var tvungen att ta ett tåg som gick halv två på söndagen istället. Efter att ha varit i kontakt med SJ två gånger var jag på brutalt dåligt humör men med lite taccos och Idol blev det lite bättre. Sen var jag med Emma och Axel och tittade på Toy Story 3 här inne, himla kul!

På lördagen gick jag upp ganska tidigt. Jag och mamma åkte till Center Syd en snabbis för jag ville bara titta lite inne på New Yorker, blev ett linne och en bh. Sen körde jag till Ola och det var med blandade känslor jag träffade honom. Fy vilken jobbig helg. Vi har pratat mycket och jag har varit ett vrak då och då. Han kommer tydligen inte hem förrän vid nyår och jag vet inte hur jag ska klara det. Är verkligen inte byggd för sådant. Det som gör det hela så jävla jobbigt är att vi är så låsta. Kom fram till att det inte finns något annat alternativ än att fortsätta vara tillsammans, fruktansvärt jobbigt att prata om. Så tråkigt att det är just nu i jul som han ska vara borta, då man mest av allt vill sitta inne och titta på någon film och mysa. Har försökt intala mig själv att det egentligen inte är speciellt lång tid, men om jag har haft stora problem att klara av två veckor, hur ska det då bli med fyra? Nä, jag vet att jag kommer att må skit emellanåt, men jag får väl försöka vara så positiv som möjligt och inte tänka på det.

11.58

Författare: theresegronvall

24-årig tjej som pluggar till civilingenjör på LTH. Film, vänner, musik, min hund och fotografi är saker jag också ägnar min tid åt :)

4 thoughts on “berg-och-dal-bana

  1. Hej! Men åh, Therese, låter som en jobbig helg. Du vet att du gärna får ringa mig när du är glad och ledsen! Det känns som att vi både pratar och ses alltför sällan, eller vad säger du? Vi borde träffas och ha en riktig tjejkväll snart! Kanske inte denna helgen (har ju tenta om en vecka), men snart. Vi har ju massa (gröna!) härligheter kvar från Prag, jag tror du förstår! Kan bli farligt, haha! 😉 Men jag ringer nog dig imorgon, ifall du inte har en massa annat för dig? Kram ❤

    • Usch ja, inget kul… Men ja, får ta och ses! Kanske blir utgång i Helsingborg den här helgen (ej säker) men antar att du inte henkar då?;O Japp, fattar vad du menar;) Har ju en hel jävla massa helgen nu att fylla med massa kul! Ska jobba tisdag, onsdag och torsdag den här veckan… so u know;) ❤

      • Åh, jag skulle ju gärna följa med till Helsingborg! Men jag vet inte om det är en så bra idé… Hm, jag borde ju nämligen plugga till tentan då. När åker ni i så fall, fredag eller lördag? Jag är ledig på fredag, eller jag har inga föreläsningar! ❤

      • Jaa, eller asså det är inte hundra på att vi ska dit. Har frågat Maja och Axel men de har inte svarat än… men antar fredagen för det är lägst åldersgräns då;) ❤

Kommentera

