. therese har tangentbordet

another blog about a 21-year-old girl :)

tingsek!

Lämna en kommentar

Emma skulle spela på en konsert igår på min gamla högstadieskola, Killebäck. Jag trodde typ att jag, Axel, Maggie och Martin skulle dit och kolla på henne i typ en halvtimme eller något. Så blev det inte direkt… Haha, när jag kommer in till Axel är både Michel och Simon där. Vi går till Kille och kollar in den nya skolan, sjukt mycket större nu asså! (Den brann typ ner på min födelsedag förra året…) Dock är de nya färgerna på golvet, skåpen och taket något för mörka. Eller det kändes lite väl mörkt och dystert att gå i korridorerna, men fint var det! De låg lite efter i sitt schema så Emma började spela runt halv åtta. Hon och David spelade och sjöng tillsammans… Helt galet bra, de är så himla duktiga 😀 Riktigt coolt faktiskt. Jag trodde att vi skulle dra hem efter det men icke sa nicke. Då var det Tingsek som äntrade scenen och matsalen helt plötsligt proppfull. Haha, har hört en låt med honom och har aldrig riktigt bildat mig en uppfattning av han och hans musik. Men efter den här lilla konserten, som var väldigt mysig och personlig, tror jag faktiskt att jag kan gilla en hel del låtar av honom. Typ halva publiken var helt galet glada och resten stod och diggade lite och drog på smilbanden. Väl inne på skolan hade vi träffat på en del personer till så vi var ett ganska stort gäng som stod och diggade på matsalsgolvet. Messade Maja under konserten och hon jobbade tydligen kväll på Ica. Hon sa att hon hade missat bussen så hon pallrade sig till Kille och hängde lite med oss 😉 Det blev en väldigt rolig kväll med massor av underhållning 🙂

Just nu är jag på jobbet och det är hiiimla härligt att det är fredag! Ska vara med Emma ikväll och bara mysa. Får väl se om jag får med mig hem Toy Story 3 eller inte 😉

08.27

Författare: theresegronvall

24-årig tjej som pluggar till civilingenjör på LTH. Film, vänner, musik, min hund och fotografi är saker jag också ägnar min tid åt :)

Kommentera

