. therese har tangentbordet

another blog about a 21-year-old girl :)

högskoleprov

Lämna en kommentar

Har nu gjort högskoleprovet för första gången och jag är helt slut… Det gick ju inte alltför bra, men vad tusan, nu har jag gjort det i alla fall. Sjukt tråkigt mellan proven då det typ inte fanns någon man kände på Spyken. Det var en himla massa människor i typ 30års-åldern och över. Haha! Kändes väldigt skumt. Sofie ringde under lunchen och hon mötte upp mig utanför SF där vi käkade våra mackor.



Ikväll blir det bara att ta det lugnt, äta god mat och kolla på film. Jag hoppas att jag kommer att orka spela lite GH med pappa senare ikväll, det var ett tag sedan nu.

I onsdags var det soligt ute (ganska kallt i vinden dock) så vi fick gå ut och rita på bilden. Jag, Sofie, Therese och Amanda satt och ritade och detta var bl.a. vad Sofie ritade:



Haha, tyckte den bilden såg så himla rolig ut! En mindre rolig händelse var att det kom fram en full gammal kvinna och började "prata" om vad jag hade ritat. Jag hörde i princip ingenting av vad hon sa och försökte bara så henne att gå därifrån, sjukt obehagligt. Men, senare träffade jag på Emma vilket gjorde att jag glömde det ganska snabbt. Hon skulle gå och titta på genrepet av Pexet i och med att hon skulle till Chicago(!) dagen därpå då det egentligen hade premiär. Själv såg jag på Pexet igår. Jag, Sofie, Therese, Elin, mamma, pappa och Elins kompisar kollade på det, riktigt roligt! Dock var filmen i början väldigt lång, otextad och allmänt tråkig. Själva pexet var däremot himla underhållande med Axel i huvudrollen. Haha, skrattade så att magen fick kramp! Allt var väldigt bra och alla var mycket duktiga men det var lite störigt att inte veta hur länge det varade. Det började 19.00 och slutade 22.10! Bara filmen var typ 30 min(!). Men, jag var belåten med kvällen och jag invigde mina skor jag inhandlade för ett tag sedan.

 
Författare: theresegronvall

24-årig tjej som pluggar till civilingenjör på LTH. Film, vänner, musik, min hund och fotografi är saker jag också ägnar min tid åt :)

Kommentera

