. therese har tangentbordet

another blog about a 21-year-old girl :)

jUUUL

Lämna en kommentar

Nu är det julafton! Jisses vad tiden gick fort Förvånad Det har varit hektiskt med skolan men så himla härligt så fort det blev jullov. I alla fall, idag (imorgon kanske låter bättre) kommer Lis, Danny, Patirk, Andreas och mormor hit och firar jul. Det ska bli mysigt och väldigt trevligt. Jag hoppas också att det ligger kvar så mycket snö som möjligt, det blir så mycket bättre stämning då.
      Vaknade av att pappa ringde och sa att min elgitarr var såld. Det skulle komma någon och hämta den på kvällen, vilket någon också gjorde. En mycket trevlig dansk prick från Höör. Jag käkade sen frukost och kollade på ett avsnitt GG. Sedan började jag få lite panik för att det började bli lite ont om tid. Jag skulle nämligen åka till pappa och sen skulle vi till Nova. Efter att jag hade tränat hade jag en timme på mig att gå ut till Pompe, duscha och gå ner till Evas Hembageri och hämta beställda bröd. Herregud, snacka om att jag var effektiv på dessa 60 minuter. Men, jag hann! I alla fall, jag kom till pappas jobb och det bar av till Nova. Köpte presenter till julklappsspelet på Bolagret, jag köpte en tröja på JC och pappa handlade ett par mjukisbyxor. Det han handlade som jag mest gillade var . . . en ny dator! Acer Aspire 5738zg med andra ord. Han har ju velat nu mellan en mini-pc och en vanlig dator. Till slut insåg han att det var smartast att köpa en vanlig laptop då man får sååå mycket mer dator för pengarna. Hade tittat på samma dator två dagar innan och då var den tusen kronor dyrare, och då var det ändå bra pris. Fick den nu för 4990 Förvånad I like bra köp! (Y)



     När vi kom hem käkade vi lite julmat och drack julmust, gott! Pappa var jättetrött väldigt tidigt men jag frågade om han ville köra lite Guitar Hero och det var han med på. Haha! Snacka om att tiden går fort när man spelar och ändå kändes det inte som att vi riktigt kom in i spelet på den tiden. Spelade först Metallica men kom sen på att det vore najs att köra Legends of Rock III då det var sjukt längesen vi körde det. Vilken nostalgi! Skrattar
    Som sagt, julafton imorgon (eller idag) och den på juldagen blir det en underbar dag som jag ska spendera med Emma! Deras gamla dator har fått nytt liv, vilket innebär att det förmodligen blir en hel del lyssnande på gamla ljudklipp från typ 1999(?)! Can’t wait! Fest

Författare: theresegronvall

24-årig tjej som pluggar till civilingenjör på LTH. Film, vänner, musik, min hund och fotografi är saker jag också ägnar min tid åt :)

Kommentera

