. therese har tangentbordet

another blog about a 21-year-old girl :)

mån-dag

Lämna en kommentar

Jaha, då var det måndag igen, ännu en ny vecka framför sig. Dagen började helt underbart med att jag på morgonen kom på (fråga mig inte hur min hjärna kunde tänka så klart då) att jag skulle ta Gardasil-spruta kl. 08.30 och klockan var då 07.55… Toppen! Det blev att göra sig i ordning snabbt som tusan. Jag är ju sämst på att äta fort (iaf på morgonen) så det tar ju alltid minst en kvart. Men ja, det gick väl helt okej att fixa allt så jag kom faktiskt i tid till vårdcentralen. Det är tur att det är så nära!
     Sen var det idrott som vanligt och vi spelade b
asket! Wiie! Jag vet att man inte ser klok ut när man springer runt på plan och är lagom svettig, men det är en  sport som jag verkligen tycker är roligSkrattar Vi spelade fia-med-knuff-basket vilket jag har spelat innan på högstadiet och vilket jag fortfarande tyckte var mycket kul.

När jag sedan gick från idrotten upp mot Spyken så kom där tre byggare från vägen till vänster som också skulle upp mot skolan. Jag gick precis framför dem och de snackade en del men jag brydde mig inte om att lyssna. Men sen, två sekunder senare, så går en av killarna upp jämsides med mig och frågar mig (tror det var det iaf, kmr inte riktigt ihåg): "visst är det bättre att ha en burk i tvätten än en turk i släkten?" Jag bara "va"… haha! Smått paff man blev där asså. Men jag spelade med och snackade på med den här personen. Han frågade vad jag gick för program och jag svarade NV, sedan kontrade jag och antog att han gick BP, viket ju stämde. En av hans kompisar frågade då hur jag kunde veta det… Kollade pgram de gick.
     Men men, ddag imorron… woho! Alltid lika välkommet. Det passar mig perfekt för att jag har ju Ma-prov på fredag. Hm. vi får väl se hur det artar sig. Min sköna böna Elin har också prov på fredag och jag ska se om jag kan vara till någon hjälp för henneNörd Det som är lite skumt är att vi har ett Bi-prov direkt efter lovet och jag har verkligen ingen aning om vad det är vi ska ha påFörvånad Ajja, vi får väl fråga kära Dag om det på onsdag.

Författare: theresegronvall

24-årig tjej som pluggar till civilingenjör på LTH. Film, vänner, musik, min hund och fotografi är saker jag också ägnar min tid åt :)

Kommentera

